موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا در مورد کلاهبرداری با ترفند پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری در شبکه های مجازی از جمله تلگرام هشدار داد.

مراقب کلاهبرداری با ترفند پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری باشید

به گزارش قدس آنلاین، سرگرد جواد مختار رضایی رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهار داشت: این مجرمان سایبری با وعده‌های کاذب و واهی مانند پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره، وام فوری بدون ضامن، وام میلیاردی در کمتر از ۲۴ ساعت یا وام با کمترین کارمزد" کاربران را فریب می‌دهند و با بهانه‌هایی همچون کارمزد، هزینه‌های اداری و مالیات، مبالغ قابل توجهی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شیوه دیگری از کلاهبرداری، مجرمان با ایجاد کانال‌ها و صفحات جعلی، وعده سودهای ماهانه بسیار بالا و غیر واقعی را می‌دهند و با جذب سرمایه‌های کلان، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های خارجی از جمله تلگرام اقدام به پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، فوراً با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرید یا به سایت پلیس فتا به آدرس https://fata.gov.ir مراجعه کنید.

سرگرد رضایی تاکید کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف و ایجاد حس اضطرار در کاربران، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ لذا قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت وجه، از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و با مراجعه به منابع معتبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.